19 Şubat 2008 Salı

Bayer Leverkusen - Galatasaray

Haftasonu Leverkusen'in Bundesliga'da Karlushe ile yaptığı maça az biraz göz attım rakibi daha iyi tanıma açısından. Ha o sırada dikkatimi dağıtan başka unsurlar da vardı ancak yine de az buçuk gözlemlediğim konu Leverkusen'in oyunun yönünü iyi değiştirdiği, topu kanatlara yayabildiği ve ileri hattının yer değiştirerek ve açılıp daralarak rakibin üzerinde üstünlük kurmaya çalıştığı. Ha derseniz ki 2 farklı öndeyken nasıl 2 gol yediler de maçı berabere tamamladılar, bilmiyorum. Bundesliga'nın bayıcı modu üzerime çökmüştü o sıra, Fox'un magazin programına zaplamıştım.

Ancak kanımca şurası belli: Genç, hareketli ve diğer iki hattın desteğiyle alan daraltabilen bir orta sahaya sahip Galatasaray, Leverkusen'e hafta sonu bulduğu kadar gol şansı vermez Perşembe günkü maçta. (Ulen Tanburacı gibi hissettim kendimi, ne kadar kesin konuşuyorum.) Turun ilk maçındaki üstünlüğümüz de sadece rakibin deplasmanda olması ve yoğun hava muhalefeti ile açıklanabilecek bir durum değildi bana kalırsa.

Yine naçizane görüşüm şudur ki rakibin hücum hattı Türkiye Ligi için kaliteli ancak Galatasaray karşısında abartılacak kadar değil. İlk maçta Almanların cılız ataklarında başrol oynayan Kiessling ve kendi sahalarında oynayacaklarından dolayı daha çok sorumluluk alacak olan Barbarez'e dikkat etmek lazım, ama fazla değil.

Alan kapatabilme ve kademeye girebilme yetileri ile Balta ve - Uğur Uçar'ın sakatlığından dolayı 'idmansız da olsa Song oynar' çıkarımından gelerek - Song ikilisi Almanların kanatlarını kilitleyebilir. Tabii bizim yaşlı kurt, Serkan ya da Barış'ı ya da -vur kulağını tahtaya- Sabri'yi orada denemezse. Bu üçlüden Song'dan sonra en mantıklısı Barış gibi duruyor ki yine de belirtmek lazım sadece çabası ve hırsı yetmez, Barış orada sırıtır.

Bir de Lincoln konusu var ortada. Cassio 'Eti Puf' Lincoln yine kulübeyi ısıtacak gibi. Aksi halinde formda Arda'yı kesmek lazım ki, bunları hiç düşünmüyorum bile. Kalli son 3 maçtır kullandığı 11'i değiştirmeyecektir sağ bek dışında.

Leverkusen'de Perşembe gün içinde ve akşam sularında yağmur ve 9 ile 12 derece arasında bir hava sıcaklığı bekleniyor. Zaten ne kadar yağsa da Almanların zemin drenaj sistemi kesin iyidir. Mühendis ülkesi bu, benzemez Konya'ya.

Takımların haticede iyi bir futbol, neticede ise gollü bir beraberlik ile sahayı terkedeceğini tahmin ediyorum. Tabii gurbetçilerimizin yoğun tezahüratı ve alkışları ile.

2 comments:

emo dedi ki...

hislerim galatasaray ın galibiyetini gösteriyor... leverkusen i pek tanımıyorum daha doğrusu troy kadar incelemedim ama içerdeki maçın durumu ve galatasarayın son haftalardaki formundan dolayı maçın lehimize sonuçlanacağına inanıyorum... kalbimden geçen skor ise 1-2...:D

emo dedi ki...

hislerim:S...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008