26 Şubat 2008 Salı

Lucky Strike Buralara Gelir mi?

Geçenlerde Tekel ihalesi tekrarlandı. İlk ihalede önerilen tutar 1,1 milyar ytl civarındaydı yanılmıyorsam, beğenilmemişti. Geçen hafta içinde yapılan ikinci ihalede British American Tobacco(BAT), 1,7 milyar ytl gibi (otoritelere göre düşük bir rakam) bir tutarla Tekel'in tütün fabrikalarını, aletlerini, markalarını ve tabi işçilerini satın aldı. İşçilerin ve markaların ne olacağı meçhul aslında. Satışın hemen ardından terli terli bir açıklama yapmak istemedi BAT ve yuvarlak açıklamalarda bulundu.

İşçilerin de markaların da büyük kısmı korunacaktır diye düşünüyorum. Elit kesim çevresinde görünmese bile Tekel2001, Maltepe, Samsun gibi Tekel sigaralarını içenler epey var. Zaten bu ihale ardından BAT firması, Philip Morris'in ardından ikinci sıraya çıktı sigara satış oranında Türkiye pazarında. Satıştan önce ikincilik, Camel'in üreticisi Japan Tobacco International'a aitti.

BAT firması Türkiye'de Kent, Pall Mall ve Vogue isimli sigaraları ile biliniyor. Kent, Malboro'nun rakibi. Üst sınıfta Camel ve Parliament ile beraber kapışır bunlar. Pall Mall da orta segmentte Winston'ın rakibi olarak sürülmüştür piyasaya. Ama Winston'un tartışmasız bir eziciliği vardır kendi sınıfında.

En ünlü sigara markası Lucky Strike olan BAT firması, marka politikasını ülkelerin zevklerine göre şekillendiriyor.

Geçen yıl Pall Mall'ı gençler arasında yaygınlaştırma ve tanıtma projeleri kapsamında üniversitemize gelmişler ve stratejilerinden bahsetmişlerdi. Onca tanıtım, beleş Pall Mall ve yemek ikramları arasında bizlerin merak ettiği tek konu Lucky Strike'ın Türkiye'ye ne zaman geleceğiydi. O zamanlar henüz Tekel'in satışı olmamıştı. Pall Mallcıların sorumuza yanıtı, L.S'nin Türkiye üretimi ve dağıtımı için henüz net bir proje olmadığı ve yoğunlaştıkları konunun Pall Mall'ı Winston'a rakip olarak piyasa tanıtmak istedikleri oldu. Yüzler asıktı tabi.

Özelleştirme konusundan bahsetmeyi yersiz buluyorum takdir ettiğiniz üzere. Şu an odaklandığım konu eski göz ağrım, işportacılarla kurduğum dostlukların esin kaynağı Lucky Strike'ın, Tekel'in BAT'a satışının ardından ne kadar sürede elime gelebileceği. Konum itibariyle Marlboro'nun rakibi olacak L.S ve hali hazırda Kent gibi bir sigaraları var o konumda. Bu girişim onlar için bir risk olur mu olmaz mı bilemiyorum.

Tabi sigara kullanan ve zevk sahibi insan için riskmiş, pazarmış, rakipmiş pek de önemli değil. Özgün tadı, paketi ve efsaneleriyle Lucky Strike'ı hasretle bekliyoruz.

not: aavs'de bolca bahsetmişim L.S'den.

6 comments:

onurcuk01 dedi ki...

daha yeni çarşıdan geliyorum..lucky strike ı sordum..brisith american tobaccoya ait firma...ama 39 çeşit firmaya ait sigaradan arasında lucky strike yok..utandım açıkcası..ben italyadan getirmiştim 3-4 euro civarındaydı..arar oldum..bir an önce yetkililer lucky strike ı getirsinler!!

Adsız dedi ki...

LUCKY STRİKE geliyorrrr 15 mayıstan itibaren türkiyede .))

batu dedi ki...

sonunda!

Adsız dedi ki...

18 mayısta lansmanı var ay sonunda piyasada her yerde satılacaktır

c1han dedi ki...

sonunda kavuştuk l.s ye her bakkalda görmek beni mutlu ediyor valla şuanlık fiyatıda gayet uygun ama ilerde nolur bilinmez

Adsız dedi ki...

yaşasın l.s geldi bende bir bat calışanı olarak artık basım dik giriyorum bakkallara yasasın bat yasın l.s

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008