8 Mart 2008 Cumartesi

Gençlerbirliği: 1 - Beşiktaş: 2

Bu maçı izlemedim. Yorumunu dahi okumadım. İzlemediğim maçlar üzerine fazla konuşmam normalde. En fazla sonuçla beraber yukarı aşağı oynama yapan lig tablosundan laf açılır ya da golü atan oyuncunun "yau kaç haftadır boş geçmiyor adam, değil mi?" şeklinde geyiği döndürülür.

Ama bu maç farklı. Bu maç Türkiye Süper Lig'ini izleyen futbol seyircisinde derin duygulara yol açmış olmalı. Yani en azından bende açtı. Bu duygular benim 2005-2006 Gerets'li Galatasaray dönemini yaşamış olmamdan ileri geliyor kuvvetle muhtemel.

Mucizevi şampiyonluğun geldiği o yıl defalarca son dakika golü atmış, galibiyeti ya da beraberliği kurtarmıştı Gerets'in öğrencileri. Her hafta şampiyonluğa olan inançları daha da pekişiyordu. 90+1'ler, 90+3'ler derken gitgide her maçın son anları karşı takım için makus talih olma durumuna dönmüştü. Galatasaray kazanıyordu.

Lider Beşiktaş'ın Gençlerbirliği karşısında 90+4'te Bobo ile bulduğu gol ve bu sene son dakikada atarak kazandıkları 4. maç olması, derin duygular oluşturdu ve beraberinde derin yaralar açtı bende. Eskiler geldi aklıma. Hemen ardından psikolojik açıklamasını hatırlamadığım (psy101'i 3. kez alıyorum bu dönem) vaka gerçekleşti ve Beşiktaş'ı 2 sene önceki Galatasaray'ın yerine koydum algıda seçiciliğim ile. Dağıldım aslına bakarsan. Biliyorum, algıda seçicilik değil aslında bu, başka bir şey. Sen anladın işte.

Sempatik takım Beşiktaş, "Fenerbahçe olmasın da biz onların şampiyonluğuna razıyız" Beşiktaş, Demirören'in Beşiktaş'ı, Çarşı'nın Beşiktaş'ı, kamusal alanda türbanlı Beşiktaş, Bakili Beşiktaş, Holosko'ya 5 milyon euro veren Beşiktaş, son dakikada maçlar kazanan Beşiktaş vb. Olur da Beşiktaş şampiyon olursa kimin Beşiktaş'ı, neyin Beşiktaş'ı olacak, orası benim için merak konusu. Bu da başka bir yazının konusudur.

Sonuç olarak: Beşiktaş gün itibariyle 4 puan önde. Arkasından 3lü geliyor. Sinir, stres yapıyorlar tabi. Artık orman kanunları geçerli.

1 comments:

emo dedi ki...

bir bjk lı olarak şampiyonluğu özlediğimi söylemek istiyorum... neden olmasın??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008