5 Mart 2008 Çarşamba

Sevilla: 3 - Fenerbahce: 2* (Pen.)

Büyük, çok büyük iş başardı Fenerbahçe. Matematiksel oranlarla aram iyi değildir, pek sevmem ama Fenerbahçe'nin turu geçme olasılığına en fazla %22.37 verirdim (Küsüratlı rakam veriyim de salladığım anlaşılmasın.). Ama yanıldım, bayağa da sevindim yanıldığıma. Yok, Ahmet Çakar gibi bikini jartiyer falan giyme gibi bir iddiam yoktu Fener turu geçerse diye de, şaşırdım sürpriz oldu. Severim güzel sürprizleri.

Fenerbahçe kabus gibi başladı maça. Volkan the ''Abi uzaktan ne versen alırım'', öyle facia iki gol yedi ki aman tanrım evlere şenlik. Koltukta büzüldüm kaldım. Kanal falan değiştirdim gezindim tv'de, sonra dedim nolur nolmaz arkadaş izleyelim. İyi ki de izledim. İki golün şokunu üzerinden atan FB aslanlar gibi oynamaya başladı Ramon Sanchez-Pizjuan'da. Bir Uğur Boral vardı ki fırtına mübarek fırtına. Jesus Navas ve Daniel Alves gibi Avrupa'nın en baskın, en etkili kanat adamlarından ikisinin karşısında çok iyi işler yaptı. Takımı ateşledi derler ya aynen öyleydi. Erken gelen gollere Deivid'le çabuk karşılık veren Fener, o arenada neden bulunduğunun farkına vardı, ve ne için oynaması gerektiğini hatırladı. Ortasahada pas yapıp oyununu kabul ettirmeye çalışan FB baskısını yavaş yavaş kırdı Sevilla'nın. Tabi Sevilla bu boru değil fena tehlikeli adamlar var ve iki stoperleri dışında tüm oyuncular yıldız. Ki oyunda yavaş yavaş denge kurulurken Kanoute ilk yarının sonlarına doğru kesti cezayı. Skor 3-1'e gelince bizim Kerem'in babası Hasan Amca'nın ikizi Jimenez savruk görüntü veren takımı daha derli toplu oynatmaya başladı. Zico da boş durmayıp risk aldı, sistemini değiştirerek Semih - Kezman çift forvetine döndü. Bizim çocuk Aurelio garibi tek başına kaldı yırtıcı rakip ortasaha karşısında ama on numara oynadı adam, mükemmel işler yaptı.

Şimdi bir parantez açayım. Capel nasıl bir adamdır. Kendisini Football Manager da delifişek biridir ama öyle etkili oldu ki çocuk... Topu yapıştırıp ayağına koridor gibi kullandı bizim sağ, onların sol kanadını. Çok can yakacak bu adam dikkat. Kapattım parantezi.

Semih'in oyuna girmesiyle daha etkili, daha önde oynayan FB resmen baskı altına aldı rakibini. Jimenez'in gerginlikten gömleği ceketi çatlayacaktı ( Fotomaç tadında yazıyorum, kötü hissettim şimdi kendimi.). Adam gerilmekte haklıymış, maçın Uğur'la beraber yıldızı Deivid savunmanın hatalar zincirini affetmedi astı golü. Maç uzadı, uzatmalarda iki takım da penaltılara razı bir görüntü sergiledi ki bu Palop tam bir penaltı canavarıdır. Uefa Kupasını aldıkları 2007 finalinde maç yine penaltılara gitmiş, arkadaş 3 penaltı kurtarmıştır. Fakat sağolsun Volkan, yediği iki golün hesabını 3 penaltı kurtararak anında verdi, ve aldık tur vizesini.

Aziz Yıldırım'a değineyim biraz. Kendisini zerre kadar sevmem ama adam inanılmaz çalışıyor, FB için müthiş işler yapıyor. Hem de adım adım, temellendirerek. Tesislerinden tut da kadroya kadar, takım içinde yaratılan ortamdan futbolcuların aksamayan ödemelerine kadar -GS yönetimine selam olsun- tek kelimeyle mükemmel Aziz başkan. Kaçınılmaz olarak da Fenerbahçe dünya devi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor, Galatasaraylı olarak imrenerek ve gururla izlemekteyim.

Yolun açık olsun Fenerbahçe... Bütün alkışlar sana...

P.S. : Ulam az kalsın unutuyordum. Gökhan Telkenar, lafım sana. Uzak ol bizden, anlatma futbol falan oldu mu güzel abim? Daha sert konuşacam ayıp olacak, tutuyorum kendimi. Rica ediyorum uzak dur mikrafonlardan. Lütfen.

P.S. 2 : İlker Yasin'e lafım yok. Alıştık artık, bildiğiniz gibi.

2 comments:

Kenan dedi ki...

zuhahah maç sonrası açıklamalar da enteresandı, özetlemek gerekirse;
aziz başkan: taraftar hep arkamızdaydı. alkışlar onlara.
uğur boral: saçmalayabilirim üstüme gelmeyin!
halk: ahmet çakar bikini giiiiiiiiiy!
ilker tahsin:öylesineeaaa...
halk: ahmet çakar bikini giiiiy!
:D

emo dedi ki...

yeni rakip chelsea (artık yazabiliorum puha:D) hadi bakalım... rakiplerimizi hep ingiliz, hayırlısı. gönlümdeki final fener manchester... gülmeyin olabilir:d

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008