31 Mayıs 2008 Cumartesi

Nedir Yani?

Emre'yi anlatmayalım istiyorum ama ergen döneminden beri yediği boklardan da bahsetmezsem çatlarım gibime geliyor.

Hemen aklımda olan bir anı: 17 yaşında tüyü bitmemiş delikanlı o zamanlar. Ya bir Avrupa kupası maçı ya da önemli bir maç, Terim sahaya çıkartıyor. Heyecandan ayakları titriyor diye ikinci yarı oyundan alıyor Terim Emre'yi. Özgüveni yıkılmasın hemen diye. Şansı yerinde bir genç kendisi, Hagi gibi bi isimle oynama ve ondan birşeyler öğrenebilme fırsatı ve tabi doğuştan yeteneği. Başarılı ve hırçın yıllarında ardından Uefa kupasının ve CL'de çeyrek finalin ardından tartışmalı şekilde Inter'e geçiyor. İmzalamadım dediği takımın sağlık kontrollerine giriyor ve gülümsüyor kameralara. Hiç önemli değil tabi aslında, bonservisi elinde, istediği takıma gider. Ama bunu yalanla dolanla yapması koyuyor tribünlere.

Inter'de başı güzel, ortası ve sonu zor zamanlar bekliyor onu. Inter futbolcu değirmeniydi o zamanlar, hala da öyle. Veron, Zanetti, Recoba gibi oyuncularla yarışıyor orta sahada. Bir türlü istikrarlı olamıyor. Dallama menajerinde mi bulsak suçu yoksa kendisinde mi bilemiyorum. Inter'e olan seviyesiz gidişi ve tabi Inter gibi bir takım seçimi, vücuduna iyi bakamaması, sürekli sakatlık geçirmesi, ardından yine bir değirmen, yine bir loser olan Newcastle United'e geçişi. Son 7 yılda 130 maç oynuyor kendisi. Ortalama ne ediyor? Şaka gibi di mi? Bu adam Maradona ile karşılaştırılıyordu İtalyan basınında. Bileği sağlam, ayakları yere basıyor, inatçı, hırslı, sempatik... Hem Türk futbolunun hem de dünyanın gözünün içine baktığı oyunculardan. Aimarlarla falan karşılaştırılıyordu yahu. (Bir de Aimar vardı, ah ah...)

Neyse Terim sahip çıktı en kötü zamanlarında. Milli takımda falan kendini buldu sürekli. Son 3 yıldır da hem Fenerbahçe ile hem de eski takımı ile adı geçti. Maddi gücü ve ihtiyacı daha fazla olan takım aldı onu.

Olacak olan az çok belli: Fener taraftarı birkaç maç sonrasında kabul eder ama asla bağrına basmaz. Galatasaray taraftarı ise silmiştir artık kendisini. Zaten birçoğu sevmezdi de, benim de içinde olduğum bir kısım da hep bir özür borcu niyetine yaşı ilerlediğinde geri gelmesini, takıma abilik etmesini beklerdi. Kısmet değilmiş. Yurtdışında kıçını sıkıp kalıcı olmak yerine, sonra belki bir gün eski takımına dönüp de noktayı orda koymak yerine maddiyatı seçti. İyi de etti bir yandan, materyalist bi bakış da lazım arada bünyeye.

Sinirlerim gerilmedi değil haberi duyunca, fotoğrafı görünce. Biz genç Galatasaraylılar da pek alışkın değiliz eski futbolcumuzun diğer iki büyüğe gitmesine. Son zamanlara bir baksanıza, bizden bir Akyel delikanlısı bir de Buruk bücürü gitmiş. Saysak mı Fenerden ve Beşiktaştan kimler geldi kimler geçti bize ve birbirlerine? Rüştü, Nobre, Yozgatlı, Tümer, Mustafa Doğan, Servet, Revivo, Baliç, Abdullah... Daha da var da gelmiyor aklıma. Yani biz pek alışkın değiliz bizim renklerimize alışmış oyuncunun renk değiştirmesine. Bu yüzden bu transfer ilk başta koydu bendenize biraz.

Sonra baktım, dedim, nedir yani?

Altı üstü bir oyuncu. Evet Fenerbahçe'nin tam istediği yere istediği kalitede ve pasaportta. Çok da büyük psikolojik üstünlük olabilir doğru kırılma anları olursa. Emre'nin aşırtma bir golü ile, köpekler gibi koşması ile, uzun bir ara pas yapması ile mesela, hemen kazanabilir sevgisini tribünlerin.

Ama yine mi bizim işimize yaradı ne? Seviyoruz underdog olmayı. Mağdur olalım, geriden gelelim biz hep. Gençlerimize, hem de fırtına gibi gelen gençlerimize 'İşte böyle değildir Galatasaraylılık' diye gösterebileceğimiz bir örnek var artık. Hem de çok çarpıcı bir örnek. Arda, Aydın, Uğur, Güngör, Topal ve daha da alttan gelen Emre Çolak, Cem Sultan, Çağrı Yarkın gibi isimler var bizim daha Sami Yen'de göreceğimiz. Ne üzülmesi?

Nedir yani?

5 comments:

Nazmi Hasdemir dedi ki...

Y�llard�r hayret eder dururdum. B�t�n kurumlar� sarmalayan �eriat� g�ruh en az�ndan bir tak�m�m�za bula�m�yordu. Belkide bula�am�yordu bilinmez. Hemde Ba�bakan'�n tak�m�na Fetullah Hoca nedendir bilinmez uzak duruyordu. Ya da biz �yle san�yorduk. Bu y�n�yle bile olsa Fenerbah�e'ye bir �vg�m�z vard�. Ne yaz�kki yan�lm�z. R�t�den bo�alan �eriat� departman� dolduruldu. Hay�rl� olsun. Art�k S�tl�e�me Camisi cemaatine bir futbolcu kat�ld�. Biri daha yolda haberini ald�k. Kanoute'midir nedir Fener'e gelecekmi�. Tan�mam kendisini, Sevilla ma�lar�nda iyi futbolcu dediler diye �zellikle seyrettim. �ki ma�tada i�ren� oynay�nca iki olas�l�k vard� benim i�in. Ya rezil biri yada Fener'e gelme olas�l� var. Soyunma odas�nda namaz k�larm� Emre'yle beraber saf tutarlar art�k.



Ey cemati M�sl�m�n Fenerbah�e taraftar� Tak�m�n�zda bu kadar yabanc� var. Allah muhafaza bir cenaze olsa namaz k�lmas�n� bilen kimse yok. Betiniz bereketiniz yok, bunca zenginlik i�inde iki yakan�z bir araya gelmiyor. Siz san�yorsunuzki iyi futbol oynarsak �ampiyon olunuyor. Nerde kald� evliyalar, peygamberler. Kezman niye bo� kaleye atamad� niye penalt�y� ka�rd� san�yorsunuz. Denizlide son 16 dakika bir gol att�rmayan g� neydi size. Niye olacak evliyalar�n y�z� suyu h�rmeti Ali Sami Yen'deydi. Hakan ��k�r'�n dualar� kabul oldu. Bir Anelka vard� ma�tan �nce yarabi ��k�r �ekebilen, sonra R�t� Tuncay da gidince b�y�k bo�luk do�du teokratik anlamda.
Ma� s�k�nca metafizik kime yard�m edece�ini �ok iyi bilir. Milli tak�m�n ba��nda neden Fatih Terim var. Yunan'�n Norve�in kalecilerini ta� kestirdi y�cce rabbim Terim kulu parsay� kaps�n diye. Ertu�rul Hoca, (imam manas�nda) kendi bile bilmedi�i, hesaplayamad� ancak kutsal bir mucizeyle a�klanabilecek �ekilde UEFA bileti kapt�. ��k�rs�n Allah�na.
Aziz Ba�kan'da sonunda imana gelip, imam Emre'yi kadrosuna katm� bulunmaktad�r. Art�k korkmay�n Fener'li taraftarlar. Ma� s�k�pta g�k tanr�ya ihtiyac�n�z olursa Emre Bel�zo�lu sad�k bir kuldur. �� kulhuvalla bir elham okuyarak ka� ma� �evirecek g�receksiniz. �imdiden dua ezberleyin, �ok ihtiyac�n�z olacak. Allah yard�mc�n�z olsun. Bide Zico'yu kovup Terim'i al�nda Yukar�dakiler ba��m�za bela indirmekten vazge�ip Fener ma� izlesin, bu senede sizi tutsunlar

G�nderen Nazmi Hasdemir zaman: 23:29 1 yorum
mahalletakimi.blogspot.com

Adsız dedi ki...

guzel yazmissin, katilmadigim tek nokta ki oda benim kendi gorusum, inan haberi okurken ne kirginlik ne birsey sevindim hatta, galatasarayda birakmayacagi icin futbolu mutluyum. bu arada hem inter o yillarda simdi oldugu gibi futbolcu ogutme fabrikasiydi (kimleri yemediki o inter ronaldo dahil) hemde bizim galatasaraylilarin cok haini almisti yalan soyleyip oraya giderken.

emo dedi ki...

bende yorum başlığına bir ünlem edeyim..

nie ki?

(troy yine çoşturmuş kalemini sözüm yoruma değmeyecek emre'ye..)

tumu dedi ki...

topal aziz gitmş utanmadan bir de arda'yı istemiş diyorlar, ne kadarı doğru ne kadarı yalandır bilinmez..
arda emre gibi zeytinburnu'ndan falan da gelmedi, bence hakan şükür'ün, büyük kaptan'ın, cüneyt tanman'ın yolundan gidecek kadar galatasaraylıdır daha şimdiden..

bu karganın yaptıklarına ise sami yen'deki ilk derbide cevap verilmeli bence , yine bi tribün gösterisi ile..

Adsız dedi ki...

gider kemali gelir cemali hesabii gibi bosver baskan yada ver parasını s.k anasını deyisi vardi ama o olmaz şimdi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008