27 Ekim 2008 Pazartesi

Ses Çıkar

"Naziler geldiler. Önce komşularımı götürdüler, sonra yazarları, ses çıkartmadım. Sonra komünistleri götürdüler. Ses çıkartmadım. Tekrar geldiklerinde sosyalistleri tutukladılar götürdüler. Yine ses çıkartmadım. Beni almaya geldiklerinde ses çıkartacak kimse kalmamıştı." Bertolt Brecht [sharbone]

Davayı kimin açtığını, neden açtığını öğrendik sonunda. Digiturk, yayın haklarına sahip olduğu maçları illegal olarak internet üzerinden yayınlayan bloglar hakkında açtığı dava sonucunda sadece yayını yapan bloglara değil diğer bütün blogspot kullanıcılarına da erişimin engellenmesini sağladı. Burada kimi suçlasak, kimin canını acıtsak, bilemedim.

Digiturk'ü suçlayalım önce. Açtığı dava ile illegal yayından sorumlu blogların yanında tüm blogların ışıklarını kapanmasına yol açtılar. Tam orada bilişim kanunlarını suçlamanın yolu açılıyor. İnternet ve bilişimin hızına ayak uyduramayan ve kanunlarını, yasaklarını, cezalarını düzenleyemeyen Ceza Mahkemelerimiz ve artık ardından kim geliyorsa, aynı Youtube'da bir video yüzünden bütün sitenin kapanması gibi bir blog yüzünden bütün Türk blog dünyasını karartmaya karar verdi. Hükümeti de suçlayabilirsin tabi hızını alamazsan. Doğalgaza ve elektriğe yaptıkları zamlardaki el çabukluğunu bilişim kanunlarının yenilenmesinde gösteremediler.

Üzerimize düşen Digiturk'e tepki göstermek ile başlıyor. Sonra bu mevzuyu arkadaş ortamlarında açıyoruz. Anlatıyoruz da anlatıyoruz. Sessiz kalmıyoruz. Ses çıkartıyoruz. "Elimizden gelen bu kadarsa, ben şeyimi tutar gezerim, daha iyi" demeyin. Bugün bireysel etkisini küçümseyen ve ses çıkartmayan, yarın şeyini tutacak eli de bulamayabilir.

Sesimiz duyulana kadar bloglara erişim için vtunnel, ktunnel gibi siteleri kullanabilir ya da hotspot shield programını indirip ip'nizi Amerika'dan alıyormuş gibi gösterebilirsiniz. Böyle başa böyle tarak. İlla kurnaz yaptırıyorlar adamı. İlla yasakları deldiriyorlar. Çocukluğumdan beri yasakları delmek zorunda kalıyorum ben bu memlekette. Ne lan bu? Nasıl bir ülke lan bu? Nasıl insanlar bunlar? Ne bu cehalet?

Osman Borutecene - Blogger’ın kapatılmasının sorumlusu Digiturk
Dare to be Different - Digiturk kriz iletişimini "nasıl" yürütecek?
5 Posta - Tesettürler Türkiye

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008