24 Aralık 2008 Çarşamba

Etyen Mahcupyan ile Santra

"Siyaset yazarlarının futbol sayfalarına da yazmalarının nedeni basit aslında. Daha çok para kazanmalarından önemli olarak politika yazarken yarattıkları sert imajı, futbol yazıları ile törpülüyorlar ve okuyucularının gözünde daha sempatik bir hale geliyorlar. Hobi olması da cabası."

Benim tespitim değil yukarıdaki törpü benzetmeli tespit. Keşke olsa ama değil. Etyen Mahcupyan'ın. Geçtiğimiz haftasonu o ve onunla beraber çeşitli akademisyenler, gazeteciler ve bilimum değerli kişiler Boğaziçi Üniversitesi'nde konferanslar verdiler. "Türkiye'de Öteki Olmak" konulu konferansın organizasyon komitesindeydim ben de ve katılımcı ve konuşmacıları memnun etmek, onları pış pışlamak gibi görevlerim vardı.

Cuma günü öğlen yemeğine Etyen Hoca da bizimle beraber katılmıştı. Tanışmıyordum kendisiyle o ana kadar. Uzaktan baktım. Yemeğini bitirmiş, kahvesini içmiş ama mutsuz gibi. Kimse ilgilenmiyor kendisiyle. Gandalf misali sakalını sıvazlıyor falan. "Bak" dedim arkadaşıma, "kanka olucaz şimdi Etyen'le". Neyse gittim yanına müsadesini alarak. Bir iki akademik sohbetten sonra klasik soruma girdim. "Hangi takımı tutuyorsunuz" sorusu klasik "buzları kırma" sorumdur. Yabancıysa da "Viç van du yu nov? Galatasaray or Fenerbahçe? Bi anıst!" derim, kalbinden vururum Barbara'yı, Jonathan'ı.

- Hocam, son yıllarda siyaset yazarlarının ya da daha geniş anlamıyla entellektüel çevrenin aynı zamanda futbol da yazması hakkında ne düşünüyorsunuz? (bir iki isim saydım orda, bir de haşmet babaoğlu'nu ekledim, niyeyse, siyasetçi değil kendisi) Siz düşünmez misiniz futbol yazmayı Haşmet Babaoğlu gibi? Mizaç olarak da andırmıyor değilsiniz? Sakal falan? (cesarete bak oha)

- Haşmet Babaoğlu gibi mi olayım? (sakalı sıvazlayarak, hafif bir tebessüm)

- Yok hocam, o sizin gibi olsun da, ehi ehi. (sempatik dana)

Derken yukarıdaki tespitini dillendirdi Etyen hoca. Ben "eeeööö, çok doğru hocam, vay beh" diyerek saygılarımı sundum orada kendisine.

Deniz Gökçe ve daha önce ismi aklıma gelen ama şimdi gelmeyen diğer dönek törpücü siyaset yazarları, size diyorum. Futbol yazmaya devam edin, saygılar efendim.

2 comments:

Adsız dedi ki...

hangi takımı tutuyormuş?

troy dedi ki...

söylemedi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008