27 Ocak 2009 Salı

Alan Carlos Gomes da Costa

Pozisyon olarak doğru bir transfer oldu Alanzinho, o konuda eminim. Haftasonu Fenerbahçe'yle oynadıkları maçta net bir şekilde farkediliyordu sol taraftaki eksiklik. Gökhan Gönül nakış işler gibi işlemişti Trabzonspor'un solunu. Sol bekleri Cale hücumdayken top rakibe geçtiğinde alan kapatacak bir oyuncuları yoktu iç tarafta oynayanlar dışında. Coleman ne kadar sola yakın oynasa da neticede hücuma dönük bir orta saha oyuncusu. Selçuk ve Hüseyin de göbek oyuncuları. Fransa'nın 98 Dünya Kupası'ndaki dizilişine benziyor Trabzon'un sol taraftaki dizilişi. Sol kanatsız bir düzen ama Zidane sola yakın oynuyor ve sol tarafı Lizarazu işliyor. Tabi Cale nerede Lizarazu nerede? (Lizarazu nerde lan hakkaten?)

Bu çerçevede bir sol kanada ihtiyaçları vardı. Resmi sitelerinden de duyurmuş Trabzonspor yönetimi; Flamengo çıkışlı, 2005'ten beri Norveç ekibi Stabaek'te oynayan Alanzinho'yla 3,5 yıllık anlaşmışlar. 1.64'lük bu top cambazını izlemiş olan Norveç dışında pek insan yoktur zannediyorum, bu yüzden mecburen FM database'ine ve Youtube videolarına saldırdı herkes. Şurada da bir videosunu bulabileceğiniz bu arkadaşa yapılabilecek ilk yorum o kıvrak hareketleri maalesef Türkiye'deki İsmail Güldürenlere, Tolga Doğantezlere yapamayacağı. Hadi onlar insaflı davrandı da izin verdi diyelim, Ankara'nın patates tarlasında, Sivas'ın buz pistinde ayakta durabileceğini sanmıyorum. Avni Aker'in sahası da iyi değil maalesef. (Saraçoğlu dışında hangisininki iyi ki?)

O yüzden çok hızlı adam geçebiliyor olması beni etkilemiyor şu anda. Ayrıca tıpkısından bir Gineli mevcut takımda. Beni Alanzinho hakkında meraklandıran bu saha şartlarına ve fiziki mücadeleye ne kadar sürede alışıp oyun stilini ne kadar geliştirebileceği. Norveç'ten sonra Türkiye tecrübesi onun için epey challenging olacaktır bu anlamda. Nasıl atak başlatır, ne kadar boş koşu yapar, top rakipteyken nasıl pozisyon alır, bunları merak ediyorum.

Şampiyonlar Ligi'ne kalıp devlere karşı forma giyme aşkıyla adaptasyon sürecinin ortalama bir Brezilyalıdan daha fazla olmasını ümit ediyorum. (ve sözü Alanzinho'ya bırakıyorum...)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008