28 Ocak 2009 Çarşamba

Sarelle vs Nutella

Bu yazıda taraflı olmam beklenmesin, boğa burcuyum ve erkeğim. Yani? Yani boğa burcu olarak midesine düşkün, sanata ve estetiğe değer veren bir insanım. Erkek olduğumdan da kalbime giden yol boğazımdan geçiyor. Yani? Yani hayatımda ilk defa birini aldatıyorum ama boşuna değil, siz de bakarsanız tadına siz de aldatırsınız.

Çocukluğumda sarelle yermişim. Tüplerde satılan. Ben çocukluğumdaki kötü anılarımdan ve b12 vitamini eksikliğimden dolayı çocukken ne bok yedim, ne halt ettim hiç hatırlamam. Benim için başlangıç tarihi flu görüntüler eşliğinde lise hazırlıkta başlar. (oha) Dur dur, hatırlıyorum orta okulda Chokella yerdim. Nutella çok pahalıydı o zaman. Herkes alamazdı. En üstte dururdu raflarda. Chokella ise sevimli sincabı ve bayrak kırmızısı şişesiyle göz kırpardı orta ve alt sınıfa. Ama Nutella öyle değildi işte. Basbayağı emperyaldi, işgalciydi, yabancıydı, pahalıydı!

Sonra büyüdüm falan derken ben Nutella yemeye başladım. Chokella'yı beğenmez oldum. Geçiş sancılı oldu aslında çünkü arada hala Chokella alırdım alışkanlıkla. Nutella çok iyiydi de Chokella'nın hatrı vardı. Ta ki düne kadar. Ta ki yeni Sarelle'den aldığım ilk çay kaşığına kadar. O kremanın tükürüğüme karışmasıyla ve boğazımdan geçmesiyle ayaklarım yerden kesilir oldu, kalbim çarpmaya nefesim kesilmeye başladı. Bir kaşık daha, bir kaşık daha, bir kaşık daha... Bayılmışım.

Diyeceğim şu arkadaşlar, Sarelle Nutella'ya ters takla attırır. Bakın elimde kaşık var, dikkatlice kaşığa bakın, gözünüzü kaşıktan ayırmayın. ...Sarelle yiyiniz... ...Sarelle yiyiniz... ...Sarelle yiyiniz...

not: Sarelle'de trans yağ, renklendirici ve koruyucu madde yok. Fındık oranı ikisinin de aynı. Kakao tozu Nutella'da % o,4 daha fazla. Sarelle'nin tek dezavantajı 350 gramlık kavanozunun 5-6 lira olması. Emperyal dediğimiz Nutella 3,5-4 lira. Gerçi fiyatı düşük olsa yerli malı diye burun kıvırırdık.

Tadelle ve Sarelle Yeniden Piyasada - Haber
Sarelle Trans Yağ İçermez - Reklam
Ayağını Denk Al Nutella, Sarelle Geri Döndü! - Facebook grubu

3 comments:

Elif dedi ki...

O tupleri bilirim ben! Okuldan donerken, acliktan beynim tikanmis, bakkaldan alir, eve ulasmadan bitirir, dilimi tum tehlikelere karsi icine sokardim. :o)

Yine de Sarelle'yi sevdigimi soyleyemeyecegim. Cok fazla findik ve az cikolata tadi var. Nutella'yi tercih ederim. Eskiden onu da kavanozu kucagima alir yerdim. Simdi uslandim. Ya da buyudum, Ya da yaslandim. Bir kasik yetiyor. Yetmiyor da, sonra eritmek icin yapmam gerekenleri dusunup yetirttiriyorum.

Merhaba.

www.elifsavas.com/blog

Turgay Keskin dedi ki...

Hala o tüplerden yiyorum ama artık metal olanları her yerde bulunmuyor..

Bu arada reflüm dolayısıyla bana yasak ama nafile..

Yeni Sarelle'yı merak ediyorum, henüz yemedim. En kısa sürede denemek lazım..

eFeNDi dedi ki...

ben de eski sarelleci, yakın zaman chokellacısıyım, nutellayı da denedim (çikolata söz kousu olunca, DAMAK ZEVKİME ÇOK GÜVENİRİM).. ve sonunda dün, yoğun baskı (ark tavsiyesi+reklam etkisi) ya dayanamayarak sarelleyi tattım yıllar sonra, "bu ne?? nasıl yani??" yaşadım çünkü büyük hayal kırıklığı oldu bana yeni sarelle. uzayan plastiğimsi kıvamıyla chokellanın tırnağı olamaz! (ıyy. bu benzetme bu konuya olmadı..).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008