31 Ocak 2009 Cumartesi

Sivasspor Gibi Olmak

Birkaç gündür peder beyin özel şoförü oldum, ordan oraya burdan şuraya derken torpidoda tekrar tekrar dönmekten tükenen müzik cd'lerinin yerini zamanla radyolar aldı. Bursa'da da türkçe poptan ötesi çölde vahaya denk düşüyor, bu yüzden bizim Golf'ün sınırları dahilinde en çok dinlenen radyo kanalı Lig Radyo. Neyse, Lig Radyo'yu dinlerken şans eseri aynı konuyu konuşan üç farklı programa denk geldim farklı zamanlarda. Birinde Bursaspor'un başkanı İbrahim Kızıl, birinde tanımadığım bir Kocaelispor yetkilisi, sonuncusunda da yanılmıyorsam Yılmaz Vural konuşuyordu. Üç programda da ana konu şuydu: "Sivasspor aşağı yukarı diğerlerininkine benzer bir ekonomiyle bu başarıları elde ediyor da, diğer Anadolu kulüpleri neden başaramıyor?"

İlk başlarda ilgiyle dinlediğim konuyu, muhabbet ilerledikçe ve diğer yayınlarda da konuya getirilen açılımın perspektifi miligram artmayınca pes ettim, kapattım Lig Radyo'yu. Üç konuşmada da başarı yolunda ekonomik etkenlerin yanında başka etkenler olduğundan bahsedilmedi. Belki böyle işlerine geldi programcıların, onlar da üç büyüklerin dışında bir başarı hikayesi yazmak istiyor elbette ve Sivasspor şu anki konumuyla bir başarı hikayesidir. Bir de "yokluklar içinde Sivasspor" etiketiyle bunu sundunuz mu alıcılara, arkanıza yaslanır ve havai fişekleri izlersiniz.

Yanlış anlaşılmasın, Sivasspor'un başarısını küçümsemiyorum onca yokluk içinde. Benim demek istediğim ekonomik etkenlerin dışında birçok alan var konuşulması gereken. Doğru oyuncuların doğru bir teknik direktör ve yönetim kadrosu ile bir araya gelmesi, şehrin zamanla takımına sahip çıkması ve ona inanması, ligdeki diğer kulüplerin yani rakiplerin gelişim düzeyleri ve benzeri birçok nedenden bahsedilmesi gerekir. Ve benim onca işimin arasında Lig Radyo'da bunları kaale almadan ağız oynatan haberci ya da yorumcu kılıklıları dinlerken canım epey sıkıldı.

İkidir basına çatıyorum, hayırlısı.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008