14 Temmuz 2010 Çarşamba

13 Temmuz 2010 Massive Attack İstanbul Konseri

Dün gece itibariyle bu topraklardan bir Massive Attack geçti. Bilet satışının son gününde Garanti Bankası'nın geçtiği ucuz bilet kıyağıyla gitmeye karar veren bendeniz, sadece farklı bir müzik deneyimi yaşamayı bekliyorken, görsel ve işitsel anlamda oldukça doyurucu bir konsere gitmiş oldum. Bilen çevrelerde trip-hop, kabaca ise elektronik müzik olarak tanımlanabilecek olan Massive Attack, trip-hop'a getirdikleri rock, soul ve reggae çeşitlemeleriyle Kuruçeşme'ye gelen binlerce kişiyi 2 saate yakın süre boyunca beklenenden fazla tatmin etti diye düşünüyorum.

Konserin işitsel kısmında beklenen kesinlikle oldu: Bir MA uzmanı değilim ancak yaptıkları şeyi müzikten çok büyüye benzetmek, haklarında atma tutma cesareti gösteren bendenizi küçük düşürmez diye düşünüyorum. Sayelerinde ciğerlerimiz basa doydu, kulaklarımız sefa pezevengi gibiydi. Ama asıl beni şaşırtan görsel şovlarıydı. Görsel şovdan kastım ise sahnedeki kocaman led ekranda dönen yazılar, rakamlar ve çeşitli görseller... Şu kısa hayatımda gittiğim en politik konserdi diyebilirim. Savaş karşıtı ve ayrıca devrim ve özgürlük yanlısı çıkışları, kapitalist tüketim toplumuna ve yanında İsrail, Amerika ve BP krizine geçirilen güzellemeler, Mavi Marmara'dakiler için bir parça çalınması, Youtube yasağına, Kavak Yelleri ve Aşk-ı Memnu'ya, Demet Akalın'a ve Bodrum sosyetesine sarkastik şekillerde değinmeleri gibi hadiseler benim için bu konseri unutulmaz kıldı.

Güzel müzik, güzel arkadaşlar, güzel boğaz manzarası, antibiyotiğin üzerine ılık da olsa kaymak gibi giden bira. Son günde bira diyetimi MA için bozdum. Hala da hayattayım, hallelujah!

n.p: Massive Attack - Inertia Creeps

1 comments:

Travis dedi ki...

koca dünya kupasını yedinizlan, insan yazı yazar..
uyuma batu, uyan cihan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
bilim sanat felsefe değil, bira sigara futbol. - şubat 2008